پیش زمینه ای جهت آشنایی با حوزه ی تعمیر تلویزیون های ال ای دی سونی

کلمه LED مخفف واژه LIGHT EMMITED DIODE به معنای دیود ساطع کننده نور می باشد. دیودهای ساطع کننده نور در واقع جزو خانواده‌ دیودها است که دیودها نیز زیرگروه نیمه هادی‌ها به شمار میروند، خاصیتی که LED ها را از سایر نیمه هادی ها متمایز ساخته این است که با گذر جریان از آنها، مقداری انرژی به صورت نور از آنان ساتع می‌گردد. این موضوع در تعمیر تلویزیون های ال ای دی سونی نیز لحاظ میشود.

پیش درآمدی از ال ای دی

بوسیله LED ها می توان نور را در رنگ ها و شدت های مختلف ایجاد نمود و این امر با تغییر در ساختار فیزیکی و مواد تشکیل دهنده آنها به سادگی امکانپذیر می باشد. همانطور که مشخص شد نورهای تولیدی توسط LED ها دارای طول موج مشخصی است و این بدان معنی می باشد که رنگ تولیدی کاملا خالص است تلویزیون های ال ای دی سونی من جمله محصولاتی است که از این فناوری بهره برده است و به راحتی با شناخت اجزای مختلف این سیتم وشناخت حرفه ای از آن به رفع مشکلات احتمالی پرداخت. در این مقاله قرار است به بررسی نحوه تعمیر تلویزیون ال ای سونی بپردازیم.

اطلاعات مورد نیاز برای تعمیر تلویزیون های ال ای دی سونی

در وله اول برای انجام این کار باید اجزای مختلف این دستگاه را شناخت که شامل صفحه نمایشگر است که از دیود ساطع کننده نور تشکیل شده اند که دارای عمر متوسط و مصرف کم هستند.کابل فلت که رابط برد و مین برد می باشد بخش زرد رنگ است و در لابلای ال ای دی قرار گرفته و مادر برد را به آن متصل می کند و در نهایت برد الکتریکی ال ای دی است که عهده دار تنظیم نور صفحه است .

مشکلات گزارش شده از  تلویزیون های ال ای دی سونی

از جمله مشکلاتی که در تلویزیون های ال ای دی ایجاد می شود عبارتند از دیر شدن تلویزیون ال ای دی که برای تعمییر آن باید قطعات فرسوده شده در پاور را تعویض نمود.

صدا بدون تصویر

یکی دیگر از مشکلات دیگر این است که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد. علت این مشکل می تواند خرابی در قسمت بک لایت باشد و حتی می تواند بررسی دقیق بردها باشد.

 خاموش شدن تلویزیون هنگام کار

 این امر می تواند ناشی از نوسان برق باشد که سوختگی پاور را به همراه دارد و باید برای رفع عیب یابی به پاور آن مراجعه کرد.

تصویر بدون صدا

تلویزیون صدا ندارد ولی تصویر دارد. این مسله می تواند ناشی عیب در قسمت مین برد باشد که اگر قابلیت تعمیر داشت تعمیر وگرنه باید تعویض گردد.

چراغ چشمک زن و روشن نشدن تلویزیون

چراغ جلویی تلویزیون چشمک میزند ولی روشن نمی شود این امر بیشتر می تواند ناشی از خرابی قسمت پاور است که براحتی قابل تعمیر است .

نکات حائز اهمیت در تعمیر تلویزیون های ال ای دی سونی

در نهایت هنگام تصمیم برای رفع هر کدام از مشکلات ایجاد شده در تلویزیون های ال ای دی باید به نکاتی چون: استفاده از قطعات مصرفی و لوازم یدکی اصلی و اورجینال در تعمیر این لوازم است  این کار به راحتی توسط افراد متخصص قابل رد یابی است. این افراد به راحتی قطعات اصلی را از تقلبی به آسانی تشخیص داده و از کاربرد آن ها در هنگام تعمیر تلویزیون و سیستم صوتی خانگی خودداری می کنند.در کنار آن باید از تکنسین مجرب و متعهد برای تعمیر استفاده کرد.

مشکلاتی دیگر

در نهایت این تمام مشکلاتی نیست که معمولا برای سیم ال ای دی ایجاد می گردد بلکه ایرادهای دیگری مثل شکستگی پنل تلویزیون، آب‌خوردگی پنل تلویزیون، سیاه شدن و دو تایی شدن تصویر تلویزیون، بهم ریختگی رنگ تلویزیون ، دیده شدن خط افقی و عمود در سیستم ، عدم کار کردن دکمه های لمسی ، کند شدن تصویر تلویزیون اشاره نمود.

لزوم مراجعه به متخصصین

در صورت دیده شدن هر کدام از این اشکالات حتما به متخصص این حوزه برای تعمیر مراجعه نمایید. در غیر این صورت اگر این کار توسط یک مبتدی و فردی که اگاهی به این سیستم حساس عصر جدید ندارد مشکلات بیشتری را برای آن فراهم می کنید و ممکن است سیسم خود را به راحتی از ذست بدهید در صورتی که با مراجعه با صاحبان فن و یک متخصص می توانستید ان را حالت اول برگردانید. نمایندگی سونی همیشه آمادگی خدمات رسانی در حوزه ی تعمیر تلویزیون های ال ای دی سونی و باقی حوزه ها به مشتریان عزیز میباشد.